Odbiorcy a przekaz
Media nie miałyby racji bytu, gdyby nie posiadały swoich odbiorców. Im większa ich liczba, tym dane medium posiada mocniejszą pozycję rynkową i jest bardziej wpływowe. Aby ludzie oglądali daną stację telewizyjną bądź słuchali radia, niezbędne jest skuszenie ich jakąś zawartością. Specjaliści od marketingu mediów mówią wprost, że ludziom trzeba dawać to, czego potrzebują, a im dłużej cała ta machina funkcjonuje, tym wyraźniej widać, że oczekują treści prostych i łatwo przyswajalnych.
Odbiorca masowy ma bowiem to do siebie, iż nie jest zbyt wymagający. Działa tu podobny mechanizm do tego, który zauważają politolodzy w analizach społeczeństw demokratycznych. W państwie demokratycznym najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy najmniej wiedzą i najmniej rozumieją. Stąd takie, a nie inne konsekwencje wyborów.
Do urn idą w większości osoby, które nie znają się na polityce i nie pojmują mechanizmów państwowych czy gospodarczych. Głosują, bo tak sugerują im media. Z wybieraniem treści w ramach kultury masowej jest podobnie. Ludzie wybierają to, co zostało im podsunięte w atrakcyjnym opakowaniu.
www.kancelariafavitor.pl