Moda na sushi
Jeszcze niedawno kuchnia japońska była w Polsce szerzej nieznana, a jej przysmaki pozostawały zarezerwowane dla kulinarnych smakoszy i ekspertów. Dziś potrawy pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni są wręcz modne, a niejedno biznesowe spotkanie odbywa się przy sushi.
Danie to nie jest już zarezerwowane wyłącznie dla bogaczy, a coraz częściej możemy spotkać lokale serwujące sushi nie w zestawach, ale na sztuki. Powszechne są wszelkiego rodzaju happy hours czy zniżki studenckie.
To wszystko przyczyniło się do szybkiego wzrostu popularności sushi, jednak czy to, co serwują nam restauracje rzeczywiście oddaje prawdziwy smak tego japońskiego przysmaku? Okazuje się, że niekoniecznie. Restauracje, które do kwestii smaku sushi podchodziły w sposób bardzo rygorystyczny, w większości szybko znikały z rynku.
Przetrwały natomiast te, w których kucharze dodają do sushi serki homogenizowane, majonez czy smażoną bądź gotowaną rybę. Wszystko to często podawane jest w zwykłym ryżu i z ogromnymi ilościami sosu sojowego.
Takie sushi ma niewiele wspólnego z prawdziwym japońskim smakiem – jest raczej dostosowane do polskich klientów.
www.dreamup.pl