Kultura jako towar
Wiele osób uważa, że dobra kultury mają szczególną wartość, którą niekoniecznie daje się przełożyć na pieniądze. Stąd osoby, które zajmują się kulturą wysoką skupiają się nie tyle na tym, by na swojej aktywności zarabiać, ale by przekazywać zainteresowanym osobom ambitne i wartościowe treści.
Możliwości w tym zakresie są niemałe, ale to nie niszowe dzieła budzą największe emocje i są najbardziej pożądane. To kultura masowa jest tym, co przykuwa uwagę milionów na całym świecie.
Ludzie są gotowi kupować bilety do kina, by zobaczyć ulubioną gwiazdę w nowej komedii romantycznej albo posłuchać koncertu zespołu, który w ciągu niedługiego czasu stał się gwiazdą sceny. Popkultura kreuje przede wszystkim produkty, które muszą się sprzedać.
Cena wcale nie musi być wysoka, ponieważ liczba zainteresowanych jest tak duża, że i tak wszyscy zarobią. Na tym właśnie polega biznes, który z kulturą masową jest na stałe związany.
Rozpatrując treści kultury w kategoriach towaru nie odbieramy jej wartości, bowiem w tym przypadku ma ona z założenia komercyjny charakter.
www.kukania.com.pl